Obchodování s odkazy – proč ano a proč ne

Obchodování s odkazy – proč ano a proč ne

Pokud se pohybujete na internetu již nějakou tu dobu a případně také provozujete i nějaké webové stránky, jistě jste mnohokrát narazili na nejrůznější nabídky koupě či prodeje kvalitních odkazů, které zaručeně nakopnou vaše podnikání i hodnocení.modrá postava obchodníka na popředí stovek euro

Nejdříve je nutné uvést na pravou míru, o co se tito prodejci snaží. Kdokoliv, kdo nabízí kvalitní odkazy na prodej, tak činí s tím, že vlastní kvalitní odkazy nemáte a potřebujete „nakopnout“ své hodnocení u algoritmu vyhledávání. Kvalita odkazů totiž stále hraje podstatnou roli při považování kvality samotné webové stránky, tedy jestli odkazy, které na ni míří a z ní míří, jsou dostatečně kvalitní či jestli náhodou nemají nějaký nešvar. Byť kupčení s odkazy jsou praktikou linkbuildingu, na kterou se hledí skrz prsty, stále se najde spousta podnikatelů či subjektů, kteří tuto nabídku přijmou bez otálení. Teoreticky, proč ne?

Ovšem přesně v tomto bodě byste se měli zeptat – pokud ale někdo prodává odkazy, jsou ty odkazy skutečně z kvalitních zdrojů? Nebudou to jenom nějaké pofiderní stránky? V mnohých případech tomu tak skutečně je, jedná se o pochybné stránky a tato transakce vám může ještě více uškodit. Například BBC určitě nebude „prodávat“ to, že by odkazovala na váš zpravodajský článek. Takže už tady bychom se měli pozastavit.

Samozřejmě, existují i takové nabídky, které mohou nakopnout hodnocení, a vy si skutečně budete říkat, jak jste na ty „internety“ vyzráli. Ovšem je třeba upozornit a to důrazně, že takové praktiky mohou mít pouze krátkodobý efekt.

Malý exkurz do historie: Aktualizace „Medic“ internetového vyhledávače Google způsobila obrovské změny v hodnocení webových stránek algoritmem a mezi nimi patřily právě změny v hodnocení těchto odkazů. Jak už název aktualizace napovídá, postiženy byly většinou stránky pojednávající o lékařském či medicínském tématu či pojednávající o zdraví, kde bylo kupčení s odkazy velice rozsáhlé (byť to nebyla jediná oblast zaměření aktualizace).
kreslená ikonka nakupování na obchodech po internetu
Během Medicu mnohdy až o polovinu klesl veškerý provoz na stránku s tím, že mnohé webové stránky byly stiženy opravdu dosti a trvalo několik měsíců, než se vůbec postavily na nohy a samozřejmě některé se už z toho šoku nikdy „neprobudily“.