Řídící jednotka automobilu

Elekronika

Ve voze jí přibývá, přičemž je to pochopitelné, protože elektronika zvyšuje bezpečnost i náš komfort. Jano příklad si můžeme dát vyhřívaná sedadla, za která se mnohdy musí připlácet, ale zase v zimě je opravdu oceníte, protože poskytují pohodlí a než půjdeme třeba do práce, tak se můžeme hezky ohřát. Dalším pomocníkem jsou parkovací senzory, protože ty nám ukazují, kolik ještě můžeme zacouvat.

kožený volant

Spoustu elektroniky nám ovládá řídící jednotka, přičemž můžeme o ni říct, že je to takový mozek auta. Nejdůležitější částí je řízení motoru, protože přes různá čidla do něj jdou informace, dle kterých zjistí například bohatost směsi, míru klepání motoru, otáčky a tak dále. Podle toho vyhodnotí současnou situaci a do motoru pošle vhodné množství vzduchu, do které se vstříkne jisté množství paliva. Samozřejmě dnes známé funkce jako je proměnné časování, vypínání válců a tak dále, proto toho řídící jednotka umět spoustu.

Porucha

Zejména motory s turbem se často chipují za cílem zvýšení výkonu. Nutno podotknout, že to možné skutečně je, ale teď záleží na tom, o kolik se dá výkon zvýšit a jaký to bude mít vliv na spotřebu. Samozřejmě je nutné brát ohled na životnost součástek v motoru a tuto úpravu by měl provádět odborník, který správně nastaví všechny hodnoty. S jednotkou však můžou by i problémy.

moderní automobil

Jsou případy, kdy se lidem do ní dostal prach a vlhkost, přičemž některé věci v autě si začali žít svým vlastním životem, kdy se třeba sami zapnuli stěrače, motor spadl do nouzového režimu a podobně. Pro opravu je nutné navštívit odborníka, který řekne, jestli lze opravit a případně za kolik. Když by to nešlo, nebo se finančně nevyplatilo, tak třeba přes 03g906021tb koupíte zánovní jednotku pro Octavii 1.9 TDi. Tu vyměníte za rozbitou starou a můžete zase pohodlně ve svém voze najet další spoustu kilometrů.

This entry was posted in Nezařazené. Bookmark the permalink.