Ještě nedávno bylo těžké si představit, že by se snad dalo uživit pouhým bytím na sociálních sitích. Dnes je to ale běžné povolání. Dokonce tak běžné, že některé děti ve školách už si nepřejí být zvěrolékařkou nebo profesionálním fotbalistou, nýbrž influencerem a youtuberkou. A že se dá na Instagramu uživit poměrně slušně. Ale jak na to?
Jak už anglické slovo influnecer (influence = ovlivňovat) napovídá, základním kamenem je vliv. Máte-li na instagramu dostatečnou moc ovlivňovat spotřebitelská rozhodnutí většího množství lidí, nabídky od zkušených „markeťáků“ na sebe nenechají dlouho čekat. Ale kde začít?
Co Vám pomůže prorazit, je co nejširší záběr – je tedy více než výhodné být aktivní na vícero sociálních sítích – Instagram, Facebook, Youtube, vlastní blog. Důležitým ukazatelem vlivu je počet sledujících na Instagramu, přátel ve Vaší skupině, počet shlédnutí na Youtube, počet návštěv na Vašem blogu. Čím více lidí sleduje Vaší aktivitu na internetu, tím lépe. Nejjednodušší cestou je využít už existujícího vlivu a oblíbenosti Vaší osoby – tak jak to dělá mnoho celebrit. Pokud Vás ale ještě dnes nikdo na sociálních sítích nezná, nic není ztraceno. Na co se ale musí každý budoucí influencer zaměřit, je jak si získat oblibu a zájem širší veřejnosti. Influencer musí být zajímavý – přinášet zajímavé informace, otevřený, přátelský, důvěryhodný, mít nějakou přidanou hodnotu a neomezovat pouze a jen na propagaci výrobků nebo služeb. Dalším základním rozhodnutím by pak mělo být, na kterou oblast vlastně chceme svůj vliv použít. Nejvíce vytěžíte z oblasti, ve které se cítíte doma. Vyberte si tedy doménu, která je Vám blízka, ať už je to elektronika, kosmetika, móda nebo třeba nějaký životní styl, kterým sami žijete – třeba cestování nebo vegetariánství. Úspěšní influenceři jsou pak magnetem pro marketingová oddělení. Ta Vám nabídnou smlouvu, která bude výhodná pro obě strany – Vy dostanete slíbenou odměnu a marketingové oddělení velmi účinnou reklamu. Pokud se Vám ale zatím žádné nabídky nedostalo, nebojte se udělat první krok. Influencer, který teprve začíná, často sám oslovuje agentury – stačí v rychlosti přiblížit, čím se zabýváte a příblížit Váš dosah (např.počet sledujících). Pokud Vám to vyjde a firma s Vámi naváže spolupráci, dostanete pak přesné instrukce co máte dělat – kdy, jak, kolikrát a jak dlouho máte výrobek na sociálních sítích zmiňovat a doporučit. Od této chvíle už je Vaše aktivita na sociálních sítích částěčne v rukou reklamních oddělění firem, se kterými spolupracujete. To je ale oběť, se kterou musíte ve světě reklamy počítat.
Povolání? Influencer!